söndag 21 februari 2010

Svårstartad

Tävlingspremiären är avklarad och jag är tröttare än tröttast för tillfället. Någon grekisk tok hade fått för sig att vi skulle köra 7 varv på en bana på 6,7 km. Detta gjorde att min tid i mål nästan blev 2 h 30 min. Lite väl lång tävlingstid så här i premiären, men antagligen kommer alla andra lopp kännas korta nu.
Jag bokfördes som 23:e man av ca 100 startande. Resultat
Den finaste skalpen tog jag på sista varvet när jag körde om Fabian Giger som är regerande europamästare i U23-klassen.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med dagen. Körde alldeles för sakta i början men när jag väl kom igång hade jag bra fart.

Skylten stämde bra de första varven. Sen hade de kunnat byta ut den då mina ben fick lite mera pangpang i sig.

Bleckur, Darvell, Seglarn (som fyllde 25 igår), och våran langare Tommy.

Snart dags att gå ut och käka på restaurang. Tillräckligt jobbigt att äta mat just nu, därmed inte en chans att det blir någon egen matlagning.


3 kommentarer:

  1. 2007 körde vinnaren på 2:29 och jag på 2:41. Undrar om vi inte körde 8 varv då fast på en lite annorlunda bansträckning. Grymt långt och jobbigt i värmen var det i varje fall. Voroklini är en jäkligt krävande bana. Både uppför och utför.

    SvaraRadera
  2. Gött att köra om på sista varvet. Näst bästa svensk är ju inte illa det heller. Måste kännas skönt att slå Kalasarna iaf.

    Grattis i efterskott till Seglarn om du läser här

    SvaraRadera
  3. Härligt! I want back!
    Kul att någon av dårarna där nere ger rapporter! Du rapporterar bra och ofta, me like. Slå Team Kalas lite från mig så de rapporterar =D

    SvaraRadera