tisdag 16 februari 2010

Guldvikt

Precis nu har Sverige fått sin andra guldmedalj i detta OS genom Björn Ferry. Helt otroligt bra kört och skjutit! Det inspirerar verkligen så mycket för mig att se svenskar lägga beslag på OS-medaljer, nu kommer jag ta liiite mera på kommande träningar.


På allmän begäran publicerar jag en bild på hur mycket min cykel som jag ska ha på Cypern väger. Observera då att den ram jag ska tävla på under ordinarie säsong kapar ca 400 gram och jag kommer även köra på vanliga RaceKing och byta alla skruvar till titan samt aluminium och därmed kapa än lite mer på vikten.
Är den lätt nog för guld?
Självklart.

2 kommentarer:

  1. Koll på vad förra årets cykel vägde? Denna är ju ett lyft iaf så lär helt klart gå grymt bra i år

    SvaraRadera
  2. Förra årets hoj vägde 10,25 kg så i år är inte bara jag snabbare å lättare, utan även cykeln!

    SvaraRadera