lördag 27 februari 2010

Cyprus Sunshine Cup #2 Point-to-point

Finns nog inget sätt att linda in det hela på, bara att erkänna att jag var kass idag. Benen funkade inte och pulsen steg aldrig över 178 i max (jag borde haft en medelpuls på ca 180). Något verkar vara fel i kroppen och jag fick till och med stanna nån gång för att det värkte i benen. Tyvärr inte sån där skön smärta man får när allt flyter på.

Banan var ca 40 km lång med i stort sett 30 km uppför. När jag väl tagit mig till toppen, redan då frusen, insåg jag att det skulle bli kallt och direkt farligt att försöka köra utför. Dagens mest positiva överraskning var att Mattias Nilsson och Ole stod på toppen och frågade mig på dalmål om jag behövde langning. Jag behövde ingen langning, men jag var i stort behov av att få åka med i deras bil ner till mål.

Eftersom att det är ett etapplopp får jag inte starta i morgondagens xc-lopp, men det är nog lika bra då jag inte känner mig helt okey i kroppen.

Våra cyklar innan de fick smaka på cypriotisk lera. Och vår hyrbil, efter att den fått smaka på samma lera.

Tävlingsparkeringen. Samt en kille i en ovanligt ful cykeljacka.

Har fått tag i några resultat nu:
1: Jaroslav Kulhavy, Tjeckien
2: Emil Lindgren, Team Rabobank Giant
26: Fredrik Edin, Cykloteket Racing Team
28: Alexander Blomgvist, Alingsås CK
31: Lars Bleckur, Cykloteket Racing Team
34: Magnus Darvell, Team Kalas (punkterade)
38: Matthias Wengelin, Team Firebike-Drössiger
64: Olof Jonsson, O2 Orbea

Resultat

2 kommentarer:

  1. Jag vill se cykeln och bilen Efter leran =)
    Varför var inte Ole och Nilsson med och hoja?

    SvaraRadera
  2. Vi var så snabba med att tvätta cyklarna (snabbare än vi var på tävlingsbanan) att vi inte hann få några bilder på dem...
    Hela Team Kalas kom typ 10 min innan start då deras sunkbil inte startade...

    SvaraRadera