söndag 14 februari 2010

Distansdusch

Innan jag glömmer det, en verkligt glad alla hjärtans dag på er alla. Hoppas ni får en mysig dag! Jag skickar med ett låttips som värmer mig kalla dagar. Thåström - Stjärna som är din.

Nu en rapport från mitt sista distanspass i vinterkylan på 4 veckor. Även att det nu råkade vara det sista passet fick jag verkligen tömma mitt mentala konto för att kunna genomföra det. Frös som en hund på slutet så de planerade 4 h blev bara 3 h 48 min. Händerna var lika kalla som kycklingfiléer i frysdisken. Fick be far min att knäppa upp hjälmen.
När jag slängt i mig återhämtningsdryck var det låååång dusch som gällde. Duschade i vatten med samma temperatur som lava ungefär.
Nu har jag ätit het kycklinggryta och börjar återfå vitala kroppsfunktioner såsom syn, rörlighet i fötterna samt reaktionsförmågan.

Dagens siffror från passet.
Längd: 3 h 48 min
Medelpuls: 136 (66 % av max)
Förbrukning: 3390 kcal
Kallt: Ja

Lämnar snart Västervik för denna gång och beger mig mot kära Jönköping igen. Där blir jag till på torsdag då jag flyger mot kära värmen på Cypern.

Tänkte jag skulle förära Henrik Öijer en sketch som Galenskaparna gjort. Ni som följer Öijers blogg vet ju att han haft magsmärtor, nu har jag lösningen åt honom... (och jag är säker på att även Öijer hade haft hjälm på sig hos doktorn)

2 kommentarer:

  1. Du hade bra tryck i benen idag!
    Jag fick verkligen bita ihop om värmeväxlaren ibland :)

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du skaffat! Syns på Cypern.

    SvaraRadera