fredag 26 februari 2010

Cyprus Sunshine Cup #2 Prolog

Vädret kunde varit sämre. Vi kunde haft snö. Men nu fick vi nöja oss med regn och lite plusgrader. Iskallt regn förvisso.

Denna deltävling i Cyprus Sunshine Cup gick uppe bland Macharias Bergen (kanske stavas det så). En prolog på knappa 8 km. Samma bana som söndagens cross country-lopp ska gå på. Därmed ganska kuperat med långa sega uppförsbackar.

Mina ben funkade ganska bra under loppet tycker jag, hade bra tryck uppför. Dock hade jag på vissa ställen lite svårt utför, men jag får skylla mig själv då jag inte kört banan innan och därmed blev varje lerig, brant utförsbacke en överraskning.

Jag kom 35:a av ca 80 st som startade. Ett resultat jag får vara nöjd med då korta prologer inte är min grej riktigt. Resultat.

Enligt min pulsklocka hade jag en medelpuls på 165 slag och maxpuls på 204. Så jag tror något gick fel med mätningen, får kontrollera när jag tittat på pulskurvan.

Övriga Svenskar:
2: Emil Lindgren, Rabobank Giant
16: Fredrik Edin, Cykloteket Racing team
29: Alexander Blomqvist, Alingsås CK
30:e Magnus Darvell, Team Kalas
35: Anders Ljungberg, Team Firebike-Drössiger
43: Mattias Nilsson, Team Kalas
44: Matthias Wengelin, Team Firebike-Drössiger
47: Lars Bleckur, Cykloteket Racing Team
48: Olof Jonsson, O2 Orbea

2 kommentarer: