måndag 15 februari 2010

Egen träning går först

När jag bodde i Freiburg 2008 var jag en gång ute och hojade med Calle Friberg, Fabian Wegmann, en teamkollega till Fabian från dåvarande Gerolsteiner och en gubbe som kände Fabian.
Detta var under OS i Peking och just denna dag skulle Stefan Holm hoppa höjdfinal. Så när jag kört 3 h vände jag hemåt och de andra fortsatte 1 h till. Gubben frågade mig var jag skulle och jag sa att jag måste se när en av Sveriges mest kända idrottsmän kämpar om en OS-medalj. Gubben fnyste och sa att den egna träningen allt gick före andras tävlingar, OS eller inte. Antagligen hade han aldrig hört talas om Stefan Holm eller ens grenen höjdhopp.
Till mitt försvar kan jag säga att min planerade träning den dagen bara var 2 h, så jag var klar med råge.
Men med tanke på denna incident har jag idag bokat ett spinningpass just när Charlotte Kalla ska köra 10 km i just OS. Den egna träningen går först. Allt enligt gubben (som säkerligen var landsvägsvärldsmästare eller Giro d'italia vinnare för typ 120 år sedan).

1 kommentar:

  1. Har också hört talas om gubbar som låter den egna träningen gå före det mesta.

    SvaraRadera