onsdag 3 februari 2010

Livet som proffs ja...

Inget gnäll.

Det är ganska enkelt att gnälla på saker å ting, i alla fall när man är lite trött. Men nu tänkte jag tvärtom skriva om alla bra sakerna med att vara proffs.

Jag klev idag upp vid 7:30, slog igång datorn och fixade frukost (numera äter jag ett galet grovt bröd som jag tidigare hånat min far för att han gillar).
Åt frukost och kollade lite nyheter och bloggar på nätet.
Plockade fram dagens träningskläder, vintermunderingen.
Diskade och bäddade sängen innan jag bytte om. Pratade lite med grannen som idiotförklarade mig innan jag började cykla mot Gränna. Snöfall och på sina ställen svårkörda vägar. Hamnade i diket på en grusväg där jag missbedömde höjden på en snösträng.

Kan förövrigt säga att Gränna är tokigt fint och att det sedan luktar polkagrisar gör inte saken sämre (jo för mig då man blir hungrig som stryk när man kör distans).

Vidare mot Tranås men svängde av innan så jag hamnade i Ölmstad. Därifrån till Bunn och på grusvägar till Haurida. Sick sackade mig fram till Huskvarna och väl hemma stannade klockan på 5 h drygt.

Nu har jag ätit och ska snart sova middag innan det är dags att äta igen. Sedan kanske nån social aktivitet innan sängen och en ny träningsdag börjar.

Livet som proffs under en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar