onsdag 17 mars 2010

Träna bör man...

Suttit 1 h 45 min i garaget nu och kört styrkeintervaller. Ikväll blir det spinning med Sören, naturliga intervaller med inslag av blodsmak.

Micke och jag var inte bara på Vättern och åkte skidor igår, utan även Dumme mosse fick besök av oss. Var som ett vykortslandskap där man kunde skejta nästan lika fritt som på Vättern. Skillnaden var att man ibland fick styra undan för diverse småträd.

För er som inte gett upp skidsäsongen riktigt än kan jag varmt rekommendera ett besök uppe vid Dumme mosse. Man kan parkera vid Hallby-stugan. Därifrån är spåren på mossen 14 resp 22 km. Klassiska.

Nu ladd för spinning och sen vidare ut i natten!

2 kommentarer:

  1. Man kan inte annat än att få dåligt samvete när man läser din blogg! Viljan finns att träna mer men jobb familj o framför allt envisa förkylningar o influensa har satt pinnar i hjulet på sistone! Du kan få ihop 4-5 timmars träning om dagen, en annan är nöjd om man kan få samma mängd på en vecka!

    Håller med dig, Dumme mosse är kanon och det lär kunna gå att åka skidor där ett bra tag framöver, snön ligger fortfarande djup!

    Och.... lycka till med din kommande säsong bakom styret som proffs! Du är väl värd det genombrott du väntar på!

    SvaraRadera
  2. Peter! Du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du inte kan träna så mycket som jag. Tänk på att detta är mitt jobb, jag gör inget annat än att träna!
    Jag är ärligt imponerad av alla som jobbar heltid, har familj med barn och ändå hinner med att träna! Jag har fått inblick i det livet och är väldigt ödmjuk gentemot dessa slitvargar!

    Tack för lyckönskningarna och lycka till själv med träningen!

    SvaraRadera