tisdag 16 mars 2010

Drömdag

Klev upp alldeles för tidigt och mådde alldeles för bra. Bytte om till skiddressen och åkte faktiskt skidor ner till Vätterstranden. Där mötte jag upp Micke som var glad som en pundare på en haschplantage. Så vårt humör låg på samma nivå kan man säga.

Vi njöt av solen samtidigt som vi skejtade på Vätterns frusna vatten bort mot piren. Där satt vi ett tag i solskenet innan vi åkte utmed stranden hela vägen bort till Huskvarna. Lite medvind och hårdpackat gjorde att vi kände oss som Petter Northug på en haschplantage.

Enligt statistiken fryser Vättern en gång vart 7:e år. Jag har bott här i 8 och upplevt det 2 ggr. Så enligt min egen statistik stämmer det ganska bra.

Stilstudie av Dead Sexy White Shark Mike. Helt galet underbart ute på isen idag. Tänk att ha obegränsad yta att träna och larva sig på.

Detta var vad Mike mestadels fick se av mig.

Och detta var vad jag mestadels fick se av Mike.

Helt übergalet fantastiskt idag på Vättern. Och dagen fortsatte uppe på Dumme mosse. Bilder och rapport därifrån följer senare eller i morgon.

3 kommentarer:

  1. Har du o "Mike the Bike" nå'n koppling till namnet på mossen?
    Farsan

    SvaraRadera
  2. Absolut, vi döpte den efter våra pappor ;)

    SvaraRadera
  3. Är du helt från vättern, pöjk?

    SvaraRadera