onsdag 24 mars 2010

Mirakelmedel

Åkte igår kväll till Västervik för att byta min bil mot föräldrarnas så att jag snabbt, snyggt och säkert kan åka mot Tyskland i morgon. Felet på min bil är ganska löjligt egentligen, det är bara vindrutetorkarna som inte fungerar och som kräver specialdelar från Långtbortistan. Men i alla fall kan jag inte köra autobahn, eller vanliga väger heller, med trasiga torkare.

Igår när jag skulle hit regnade det. Jag var rädd för att inte ens ta mig till Västervik för att byta bil. Men jag blev tipsad om ett medel man kunde ha på rutan som skulle göra att vattnet gled av. Typ.
Åkte direkt till Biltema för att köpa detta. Applicerade och åkte mot ostkusten. Till min stora förvåning och lycka fungerade det ypperligt. I farter över 70 km/h rann som vattnet bara av rutan. Excellent!

Nu börjar jag resan tillbaka mot Jönköping i en fungerande bil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar