måndag 8 mars 2010

Stek i solen vid poolen

Eftersom att det var tävling igår fick man vila idag. Men jag kände att benen behövde trampas ur så jag tog en 2 h cykeltur på förmiddagen. Körde lite nya grusvägar nordost om Larnaka och kom snart in i den så kallade buffertzonen där det råder nån sorts vapenvila mellan Turkiet och Grekland. Blev inte upptäckt så klarade mig från krigsskador.
Hade gärna velat fota den grymt fina grusvägen jag körde på som slingrade sig mellan kullarna, men en av de få skyltar jag förstod hade en kamera med ett fett kryss över sig. Ingen idé att fresta lyckan. Så ni får en bild från poolen vi har på taket istället.

Nilsson, Wengelin och Jesper. Sista chansen att få lite sol på sig idag. Åker hem imorgon natt och på dagen kör vi distans så ingen tid för stek då.

Hittade en bild på Facebook som Christopher Papakyriakou har tagit. Tycker själv att den var riktigt frän. Jag ser ju typ snabb ut. Snabbare, menar jag.

Förutom att solat vid poolen och cyklat har vi tagit en långfika nere vid strandpromenaden. Cappucinon satt fint i solskenet. Längtar ändå hem till fikat på La Gott. Men ärligt talat längtar jag inte hem till snön. Fast, jag kan till och med klara snön, bara jag får sova i en mjuk å skön säng igen.

3 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt fin dag. De handskarna är riktigt snygga med, något grejs i handflatan eller helt släta? Vet du när de kommer till oss osponsrade?

    SvaraRadera
  2. De kommer i slutet av mars har jag hört. Har lite stoppning i handflatan, sitter som... en handske... :p

    SvaraRadera
  3. Ja det stämmer, du ser riktigt snabb ut på den bilden!

    SvaraRadera