lördag 6 mars 2010

Banbesiktning

Medan många hurtbullar i Sverige imorgon ska åka skidor på snö, ska några hurtbullar på en ö utan snö i Medelhavet imorgon åka tävling.
Jag kommer en dag att stå på startlinjen till Vasaloppet. Men det blir inte i morgon. Ska visserligen stå på en startlinje, men där slutar nog likheterna. Förutom en sak. Både för mig och alla som åker Vasaloppet kommer morgondagen bestå av mycket smärta.

Körde banan idag och mitt omdöme blir väl godkänt. Det enda är att det kommer bli svårt att köra om då det mesta är stig. Eftersom att alla 100 cyklister kommer vara medvetna om detta faktum kommer startloopen gå i ett hejdundrande tempo.

Lyckades se På Spåret igår. Satt hos Team Kalas och insöp lite hederlig svensk tevekultur. Ett resmål var Smögen där jag spenderat många dagar under mina år. Kunde alla frågorna utom en. Det ni. Får anmäla mig till nästa år. Nån som vill sitta i Första Klass eller Dresinen med mig?

Ladda hårt nu alla som ska köra Vasaloppet i morgon! Jag avundas er inte, men beundrar er i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar