söndag 7 mars 2010

Cyprus Sunshine Cup #3 Cross Country

Så var då Sunshine Cup slut för detta år. Dagens tävling gick i närheten av Limassol. En bana med 175 höjdmeter och varvet mätte drygt 5 km. Vi körde 1 startloop och 7 varv. Som vanligt tokigt hårt och min tid i mål blev nästan 2 h 13 min.

Fick starta som 60:e i det drygt 80 man starka startfältet. En startloop på ca 3 km sedan in på smal stig. Jag gjorde nog min bästa start i karriären och låg typ 25-30:e in på stigen. Full slakt rådde men jag kom fram smidigt.

I slutet på loppet hade jag lite krampkänningar i låren när jag spände dem i samband med att jag dämpade en landning i en brant nedförsbacke. Då vet man att man tagit ut sig.

Jag plockade åkare hela tiden och kom i mål på 12:e plats. Muy bien! Fick några UCI-poäng och även lite prispengar.

Svenska insatser:
12:a Anders Ljungberg, Team Firebike-Drössiger
15:e Magnus Darvell, Team Kalas
19:e Fredrik Edin, Cykloteket Racing Team
27:a Mattias Nilsson, Team Kalas
33:a Alexander Blomqvist, Alingsås CK
39:a Emil Lindgren, Team Rabobank Giant, -2 varv (punktering)

Jag ska lägga upp bilder senare under kvällen när de andra kommer tillbaka från sitt restaurangbesök. Jag valde att stanna hemma då aptiten inte är på topp efter en sån här urladdning.

Lite data från dagens lopp.
Tävlingstid: 2 h 13 min
Medelpuls: 182 (89 % av max)
Kcal: 3300
Stigning: 1200 hm

3 kommentarer:

  1. Gött. Bara att fortsätta gasa på resterande tävlingar så kan det bli grymt. :)

    SvaraRadera
  2. Starkt kört! Den banan är allt annat än bekväm så jag kan relatera till din utkörda känsla i kroppen.

    När åker du hem? Dina rapporter och bilder från Cypern har varit utmärkta så jag hoppades på att jag får ett par till innan du beger dig där ifrån.

    SvaraRadera