måndag 15 mars 2010

Nästan utefrukost

Min balkong är nog en av de varmaste ställena i hela Jönköpings kommun. Idag skulle jag kunna äta frukost där ute om jag väntade någon timma till och om jag tog på mig en tjock tröja. Annars är frukost något jag är väldigt dålig på. Har liksom ingen aptit på morgonen.
Även om det låter som en klyscha är nog frukosten det viktigaste målet på dagen.

Jag personligen äter:
2 mackor med ost, leverpastej eller skinka.
1 hårdkokt ägg.
2 glas apelsinjuice.
1 shot Aroniajuice från Sunt Liv blandat med kallpressad olja från bland annat linfrö.
Aroniajuicen är bland den kraftigaste antioxidant du kan äta, alltså väldigt effektiv mot förkylningar.

I övrigt skulle jag nog behöva äta mer men får helt enkelt inte i mig mer än så här.

3 kommentarer:

  1. Hej på dig Anders! Det var väl ändå en ganska bra frukost.
    Skriver det här inlägget för att se om det funkar. Kram mor

    SvaraRadera
  2. Jag har sett att du kan klämma i dej två portioner havregrynsgröt förutom mackorna. Det beror nog på om "någon" går upp i gryningen och kokar den åt dej ;)

    SvaraRadera
  3. Mor: Det funkar :)

    Izor: Haha! Touché! Vi får väl se om jag lyckas få nån att laga den åt mig i framtiden, gäller ju att personen i fråga är morgonpigg ;)

    SvaraRadera