fredag 23 april 2010

Rädda Vista Mountain!

Hemska nyheter har nått mig. Sveriges äldsta mountainbiketävling Vista Mountain hotar att bli inställd. IK Hakarpspojkarna kommer inte längre vara arrangör utan planerar istället att köra en tävling samma helg som Hallby IF har sitt race.
Så nu måste Vista räddas. Ingen annan klubb som känner sig manad att ta han om arrangemanget? Är ju en av de roligaste tävlingarna som finns och en bit svensk mountainbikekultur.
Visserligen har min bror lovat att komma och festa även om själva tävlingen inte körs. Men det blir ju inte riktigt samma sak.

För att återgå till nuet sitter jag i soffan med benen högt och ser på MTV som visar en konsert med Depeche Mode. Sweet stuff!
Imorgon blir det 55 km långlopp. Sedan är det i stort sett dags för mitt Sverigebesök. Hinner dock inte hem till Mjölbybiken. Där jag förövrigt har tippat Fredrik Edin, Cykloteket Racing Team, som vinnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar