torsdag 22 april 2010

Formtoppning?

Inför förra helgens Bundesliga körde jag följande upplägg:

Onsdag: Distans
Torsdag: Vila
Fredag, FM: Korta intervaller, EM: Rullpass
Lördag: Banbesiktning med lite pulsökningar
Söndag: Tävling

Benen kändes tyvärr piggast på lördagen och inte dagen efter då de borde varit som snabbast. Så till lördagens tävling blir det alltså:

Onsdag: Distans
Torsdag: Vila
Fredag, FM: Korta intervaller, EM: Rullpass
Lördag: Tävling

Om detta inte funkar får jag väl skylla på cykeln istället. Slipper jag inse att det är fel på mig.

Puls- och höjdkurvan från tävlingen i Münsingen. Alldeles för låg puls i början av tävlingen. Men som sagt, får se om det funkar bättre på lördag då jag ändrat lite i förberedelserna.

3 kommentarer:

  1. Varför dubbelpass dagen innan tävling?

    SvaraRadera
  2. Bygger på att jag förra helgen körde ett pass på förmiddagen med korta intervaller, satt i bilen 6h och sen, för att få igång benen, körde ett rullpass på ca 20 min. Då var inte tävlingen dagen efter, men ändå kändes benen bäst en dag för tidigt.
    Anledningen till att jag kör 2 pass denna gång dagen innan tävling är att jag helt enkelt vill testa om det fungerar. Ingen viktig tävling så passar på att experimentera. Känns skönt att få rulla ur benen det sista man gör innan middagen. Sen om ett rullpass på 20 min gör nån märkbar skillnad kan väl diskuteras.

    SvaraRadera
  3. Ska bli intressant och se vad kroppen säger denna gången, har också hört att kroppen ibland känns bäst dagen efter en genomkörare. Har aldrig fått tillfälle att testa själv dock :-)

    Lycka till!

    SvaraRadera