söndag 25 april 2010

Många tävlingar

Börjar med världscupen i mountainbike i Engelska Dalby Forrest. Nino Schurter spurtslog Julien Absalon och jag missade precis spurtrakan då årets skämt på internet, Freecaster, inte ville fungera mer än 10 sek i taget. Jag tror att Emil Lindgren kom 21:a och Matthias Wengelin 104:a. Men för kompletta resultat kolla in Jonas blogg, han söker med kirurgisk precision igenom hela nätet och har koll på sånt.

Den andra tävlingen som ägt rum idag var premiären av Sverigecupen i Mjölby. Tobias Ludvigsson vann före Mikael Salomonsson och Alexander Blomqvist. Min gamle träningspolare Stefan Carlsson kom 4:a, mycket bra kört! I övrigt gäller även här att kolla på Jonas blogg om ni vill ha mer info.

Den sista tävlingen var landsvägsklassikern Liege-Bastiogne-Liege. Där vann den före detta dopingavstängde Alexander Vinokorouv. Tyvärr.

Jag själv har packat inför mitt Sverigebesök då jag börjar resan hem i morgon. Har även varit i Aachen och ätit gott med Beni och hans flickvän Gesa. Avslutade det hela med en gigantisk glass. Självklart satt vi ute i det fina vädret och åt våra alldeles för stora glassar.

2 kommentarer:

  1. Fullt ös med cykling kan man säga med tävlingar överallt och med lite för dålig uppkoppling/telefon för att följa tävlingarna som jag vill. Kirurgisk precision vet jag inte riktigt, sa fel placering på Alexandra till Kajsa m.fl. i Mjölby och skrev fel placering i U23klassen på bloggen som jag nu ändrat. Skyller på bikesportnews som var lite sega, eller om det var min telefon som inte klarade deras liveticker.

    Mycket fin glass förresten, hade varit fin här i sommarvärmen idag.

    SvaraRadera
  2. Tycker att efterrätterna mera ser ut som uppiffade bostäder för inuiter, men jag hade gärna ätit upp en.
    Pappa

    SvaraRadera