onsdag 7 april 2010

Flandern runt i bilder

Lovade ju er bilder från Flandern runt när jag fått ordning på mitt internet. Nu är ju jag ingen vidare fotograf och dessutom ville jag koncentrera mig på loppet och inte min kamera, men några bilder kan jag allt bjuda på.

Dagen började med att Dave stekte pannkakor till frukost. Canadian style. En utmärkt start på en spännande dag.

Framme i Muur. Det var här till höger vi stod när vi senare fick bevittna det avgörande rycket.

I bakgrunden Kappelmuur. Toppen på backen. Än så länge har inte belgarna vaknat och därmed fritt fram att välja en bra plats.

Senare under dagen var det så här mycket cykelfans på den lilla kullen. Här har jag precis ätit en belgisk hamburgare och klockslaget för elitens passering närmar sig.

Ingen bild på Cancellaras avgörande ryck. Då njöt jag bara av ögonblicket. Här lite längre ner i fältet, har tyvärr inte koll på vilka cyklisterna är, men titta på deras ansiktsuttryck. Det är smärtsamt i Muur.

Bild från idag. Efter att vi gasat i 2 h i skogen blev vi otroligt husliga med tvätt av både kläder och cyklar.

Imorgon väntar korta intervaller samt styrketräning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar