lördag 15 maj 2010

Tävlingspepp!

Nu ligger jag på hotellrummet med benen högt och ska snart köra igång en film på datorn. Hade jag inte haft tävling i morgon hade det blivit en påse godis till filmen, men det får vänta tills efter racet.

Körde banan idag och efter flera dagars regnande är det gaaanska lerigt och slirigt utför.

När vi hade kört 2 varv såg cyklarna ut så här. I morgon blir det ca 9 varv och materialet kommer att hårdtestas.
Banan har en lång klättring på ca 2,5 km innan det bär iväg utför i en downhillbana som mäter ca 1,5 km, sedan är man nere igen och kan börja om.

Vurpade ordentligt här 2008 så hade lite högre puls än vanligt när jag skulle börja utförskörningen. Men fick ganska bra flyt och känner mig bekväm utför (så bekväm man nu kan känna sig när det går fort som fasen mellan träd och stenar samtidigt som leran gör att cykeln är väldigt svårstyrd...).

Dags att köra igång filmen! Bis morgen und dann Kette rechts! Wie Cancellara! Och ni som ska tävla i Sverige, lycka till på Billingen, ett av mina favoritlånglopp.

1 kommentar:

  1. Lycka till Anders. Kör hårt och använd bromsarna så lite som möjligt;)
    Min hoj såg också så skitig ut efter 2 varv på Hallby banan idag:)

    SvaraRadera