måndag 24 maj 2010

Straffträning

Kör man dåligt på en tävling får man vila dagen efter för att återhämta sig och vila från cykeln. Kör man däremot sämre än vad som är praktiskt möjligt får man köra straffträning istället.

Jag och Wengelin gav oss iväg i förmiddags och körde 3,5 h hård distans där jag fick slita hårt med mina surben för att hänga med i hans tempo. Men lyckades slita mig med i alla fall.
Vi fick vår belöning i Woffelsbach där vi köpte varsin iskall cola som vi drack i solskenet. Matthias tappade dock nästan sin cola i backen när han fick se en Lamborghini Gallardo ståendes vid vägen.

Kvällen spenderades i Aachen där vi åt på restaurang med René och Farina. Vi kunde faktiskt sitta utomhus i bara t-shirt. Det hör inte till vanligheterna här nere.

Så efter straffträningen och värmen här mår jag bättre än igår. Hoppas på uppåtgående trend i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar