onsdag 26 maj 2010

Bildberättelse Offenburg World Cup

En helg där allt kändes så bra men blev så fel. Men tänkte i alla fall ge er en inblick i alla förberedelser och rutiner innan en världscup.

På hotellrummet ligger man helst hela tiden i sängen. Vila är a och o under en tävlingshelg. Självklart är laptopen en kär vän då den erbjuder slösurf samt filmer. Denna helg kollade jag på Goodfellas.

Vårt tält som finns direkt på tävlingsområdet. Här finns allt som behövs, stolar, mekställ, vatten, verktygslådor, m.m.

Viktigt att cyklarna är ordentligt tvättade när de står i tältet då flera tusen åskådare kollar in allt väldigt noga på Expo Area. Vanligtvis är det ca 20 000 åskådare på en världscup.

Dagen innan kör vi alltid ett par varv på tävlingsbanan för att lära känna alla svårigheter. Här syns Dual Speed som är den första svåra passagen som möter cyklisterna. Förövrigt är det så här mycket publik redan när det bara är officiell träning på banan.

Den mest spektakulära nedförsbacken är Wolfsdrop där det även står mest publik. Ett nästan lodrätt drop med tvärgående rötter.

På kvällen innan tävlingen äter vi alltid tillsammans med resten av teamet. Denna gången kunde vi sitta utomhus i bara T-shirt.

Tävlingsdagen. Här ska vi precis börja uppvärmingen. Från vänster; Wengelin, Foxy och Marco.

Sen har jag tyvärr inga fler bilder, för när väl loppet är igång finns det ingen i teamet som har tid att fota.

Vill passa på att tacka alla som gratulerade mig på min födelsedag igår! Jag är djupt rörd av alla glada hälsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar