tisdag 4 maj 2010

MTB-bana Öxnehaga

Har idag varit och jobbat lite på MTB-banan uppe vid Öxnehaga. Enligt planerna ska den invigas i slutet av juni ungefär.
Jag tror den kommer kunna bli bra när det väl blir lite uppkörd stig, just nu är det lite väl tungtrampat. Ska rita in bansträckningen på en karta och lägga upp på bloggen, så kan ni ut och sladda lite så det fortare blir stig. Jag är osäker på längden på sträckan men skulle jag behöva gissa skulle jag säga ca 6 km. Höjdmeter? Inte en aning.

Dagens musiktips är Kents låt På Drift. Släpptes egentligen julen 2008, men den är ändå för mig speciell för just julen 2009. Egentligen en genomdeppig text, men fantastiskt fin.

4 kommentarer:

  1. Kul om MTB-banan äntligen blir färdig, har hört talas om att det ska bli i ett par års tid, minst? Men... hur hittar man dit, var börjar den?

    SvaraRadera
  2. Den börjar uppe vid miniracing-banan vid nåt sorts vattentorn. Jag kommer lägga upp en karta på min blogg när den är körklar, tror inte riktigt den är det än... Men det går att köra det mesta just nu då den är pilad.

    SvaraRadera
  3. Är det den stigen som är markerad med ljuslila fyrkanter?

    SvaraRadera
  4. Yes! Fast jag är osäker på om de hunnit få upp markeringar runt hela banan än.

    SvaraRadera