torsdag 13 maj 2010

Skägg vs. Vädret

Jag har nu inte rakat mig på en vecka. Jag tänkte försöka hålla på det tills vädret blir bättre här nere. Just nu har vi bara några få plusgrader och regn och dimma. Men det ser ut som det dåliga vädret kommer fortsätta ett tag till så vi får se om jag ger mig och ändå rakar mig innan jag ser ut som Osama Bin Laden.

Igår var Matthias och jag på en fest här i byn. Ca 200 pers (10% av invånarantalet här) firade 3 tyskar som alla precis fyllt 40 år. Fri bar hade varit kanoners om inte bara vädret påminde om oktober, utan om det verkligen hade varit oktober. Nu blev det några radler (alkoholhalt som en lättöl) och lite snacks.
I övrigt en kul tillställning där flera tyskar ville veta hur man blir svensk medborgare. Som om jag skulle veta det, jag hade ju fördelen att födas som svensk.

Idag 2 h skogsåkning med Wengelin och nu kollas det på Giro d'italia. Hade jag kunnat hade jag också velat vara med och slåss om Maglia Rosa. ;)

1 kommentar: