tisdag 24 augusti 2010

Slank som en delfin

Eller så kan man mer likna mig vid en timmerpråm. Hur som helst så coachade Ann mig på bästa sätt och lärde mig grunderna i crawl-simning. Kommer bli jobbigt, jobbigt, jobbigt att simma Iron man-distansen 3,8 km, men nu har jag i alla fall en sportslig chans.

Vi började med teori och gick sedan över till olika övningar i bassängen för att öva de olika delarna. Fotspark, vridning kring egen axel, axelrörlighet, accelererad armföring, avslappnad armbågsdrag, höftspark, andningsteknik, vattenläge och uppstigning på snyggast sätt.

Sedan fick jag köra några intervaller. Det var galet jobbigt och känner redan nu hur ont jag kommer ha i överkroppen i morgon.

Ann Berglund, fd simmare med hiskeligt många SM-guld i prisskåpet. Numera framgångsrik mountainbike-cyklist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar