lördag 14 augusti 2010

Hur tränar jag?

På onsdag ska jag delta i min första löpartävling i karriären. Tveksamt ens om det kan kallas tävling. Men för mig är det det. Jag kommer vara laddad till tusen och ge allt för att de andra ska få smaka smärta.
Hur har jag då som cyklist tränat inför detta? Jo, jag har då självklart sprungit en del. Eftersom jag ändå har nån form av grundkondition och uthållighet från cyklingen har fokus legat på att få ett bra löpsteg och fart i benen. Därför har det blivit mellan 3-7 km på löppassen. Ska jag fortsätta med löparkarriären måste jag öka på längden på passen, men till onsdagens millopp räcker det åt mig.

Självklart kan man köra intervaller för att få upp farten också, men då min tid varit begränsad av jobb-pendlar-löpning hade det blivit lite väl få intervaller. 70-20, 45-15, 30-30 och 15-15 (sek) är bra intervaller som förbättrar farten och konditionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar