tisdag 17 augusti 2010

Debutdags!

I morgon vid 18:30 smäller det! Då är det dags för min löpardebut på tävlingsbanan (fortfarande är det ingen riktigt tävling, men räkna med att jag tar det som det).
Har vilat idag och tänkte i morgon på morgonen ta ett kort löppass för att väcka kroppen lite. Fokus idag har legat på att få i mig lite extra kolhydrater. Långsamma kolhydrater. Vill ladda upp förråden lite även om jag siktar på en tid under 40 min.
Skippar nog sportdryck då jag aldrig sprungit med det och därför kan magen revoltera om det vill sig illa.
Direkt efter loppet är det återhämtningsdryck som gäller, protein och snabba kolhydrater för att så fort som möjligt försöka låta kroppen återhämta sig. Kolhydrater för att fylla på de tomma förråden och proteinet för att reparera skadade muskler.

Fan vad nervös jag kommer vara...

2 kommentarer:

  1. Lycka till... Mv. CLT

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om man i löpsammanhang kan säga: "Kör så det röker!" men det säger jag ändå:)) Kram mor

    SvaraRadera