torsdag 12 augusti 2010

Jag erkänner

Jag är sugen på att köra Cykelvasan. De pratar om den på radion, kunder som kommer in snackar om den, 4200 är anmälda... Shit vilket arrangemang. Dock vet jag att jag är för dåligt tränad för att hänga med hela biten in mot mål med ledargruppen. Men oj vad benen vill smaka mjölksyra och huvudet vill ha adrenalin.

Lite av det fick jag utlopp för i förrgår när jag sprang till jobbet. 3,6 km på 13 min 40 sek, 3:48 min/km. Med ryggsäck. Redan på onsdag ska jag göra tävlingsdebut i Blodomloppet. Ca 1 mil där jag, dum som jag är, kommer försöka hänga på IKHPs elitlöpare. Smärta it is!

Igår lite lugnare träning med min far då han och jag hojade mtb. Kan bara säga att trots att löpningen är kul, så är det cyklingen som alltid kommer ligga mig närmast hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar