måndag 2 augusti 2010

Multisport?

Jag är lite sugen på att testa multisport. Är dock lite osäker på vad det innebär då jag aldrig riktigt tittat närmare på det. Men har hört att det kan innehålla cykling, löpning, paddling, klättring o.s.v. Om jag fattat det rätt med tävlingstid så är det allt i från 1 dag till 8-9 dagar i rad. Med tanke på att jag idag tränat 15 min till jobbet och 16 min hem så bör jag nog börja med 1-dagarsvarianten.

Vet att det ibland varit med några multisportare på våra distanspass under vintern. De kom från FJS Adventure Racing. Ska nog ta ett snack med någon därifrån och se om de tror jag har vad som krävs.

I övrigt borde jag fasen skaffa nya löparskor snart. Har haft Saucony de senaste seklet, vilka har funkat bra, men vi får se vad jag letar fram. Kommer behöva en ganska stabil sko då jag överpronerar en aning. Sen får vi se om jag förbättrar mina jobb-pendlar-tider!

4 kommentarer:

  1. Go for it! Tror det kan vara skitskoj! :)

    SvaraRadera
  2. Jag röstar i alla fall för en seger i Järnmannen 2011 innan du tar tag i Multisportkarriären ;-)

    SvaraRadera
  3. Seger... Mjaaaa... Om jag tar mig runt är jag mer än nöjd. Men kul att du tror på mig ;)

    SvaraRadera
  4. Kul att du är multisportsugen. Vi behöver förstärkning i laget och nån som kan dra lite på cykelsträckorna, passar ju dig... Det finns tävlingar från 3h och uppåt så det är bara att börja köra. Du kan kolla på multisport.se eller multisportcupen.se för att se tävlingar osv. Jag kör gärna lite träning ihop, bara att du hör av dig. 070-333 72 70 eller emil@fjs.se

    SvaraRadera