tisdag 3 augusti 2010

Lätta ben

Löpningen idag var något mera planerad än de tidigare, och med det menar jag att jag i morse cyklade till jobbet och därför kunde springa hem utan ryggsäck. Därmed kan jag också springa till jobbet i morgon utan packning. Ska verkligen se hur fort jag kan ta mig de 3,6 kilometrarna till jobbet.
Men först dagens pass. 6,5 km på 25 min 10 sek. 3,52 min/km tempo. Jag är ju van att mäta allt i km/h då det alltid varit så i cyklingen. Men på Funbeat så räknas km-tempot ut automatiskt så är kul att se lite vad man ligger på.
Hade pigga ben och det gick ju helt klart lättare när man slapp släppa på en ryggsäck.

Nä, jag simmade inte i Rocksjön, det finns en lång träbro som går där. Däremot bör jag nog lära mig simma ordentligt om jag ska köra nån triathlon framöver.

4 kommentarer:

  1. Simma lär du inte ha några problem med! Att härda kyla däremot är kanske något du behöver träna på ;-)

    SvaraRadera
  2. Du Suss... Hur tränar man att härda kyla? Jag tänker icke duscha kallt! Bsdv ;)

    SvaraRadera
  3. Välkommen till jobbpendlingsutmaningarna. Blir ofta många korta hårda pass :)

    //Eskil

    SvaraRadera
  4. Gött Flanders, du springer snabbt du!!

    SvaraRadera