måndag 26 juli 2010

Vinnande koncept

Jobbar man heltid får man planera träningen lite mera än när man bara var proffs. Sånt som de flesta känt till länge, men nu är det även min tur att upptäcka detta. Självklart gör jag som Henrik Öijer och tar vägen till jobbet som träning.

Idag sprang jag 3,6 km till jobbet på 15 min, hem (lite annan väg) 3,8 km på 17 min. Korta men bra pass för att öva upp mitt löpsteg. Tog faktiskt i lite för att få upp flåset också. Kan behövas om jag ska springa Blodomloppet 18 augusti. Ett löparlopp på 1 mil med start vid Ryhov i Jönköping. Får se om min jobb-träning gör att jag orkar en hel mil.

Nu dags för lite Kent igen.

10 kommentarer:

  1. För din vetskap så är du också anmäld till ett lite längre lopp framöver på närmare 50 kilometer :-)
    Så vi får väl se om din jobbträning gör att du orkar med det ;-)

    SvaraRadera
  2. Shit... 50 km? Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att du velat ta död på mig... ;)

    SvaraRadera
  3. Ta död på dig hade jag inte tänkt. Men köra slut på Foxy Flanders i ultralöpning, det skulle jag gärna göra :-)!
    Vi får väl se hur länge du orkar hänga med när det är dags, mooohhhaaa!!!

    SvaraRadera
  4. Räkna med att jag och min envishet icke kommer att kapitulera! Dock kommer du nog få bära mig hem efter avslutad ultralöpning...

    SvaraRadera
  5. Fast det är ju då som cyklingen tar vid och då är det såklart din tur att briljera :-)

    SvaraRadera
  6. Ordet briljera kommer nog passa dåligt på mig efter 50 km löpning... Tänk på att jag bara är en stackars motionär nu. ;p

    SvaraRadera
  7. Kul. När ska du springa 50 km? Jag är också anmäld till något sådant i mitten av oktober. Har inte börjat springa än, men det är ju långt kvar. Har dock tre mil pendlingsväg till jobbet, så jag vet inte om jag pallar springa det. Allra helst inte med start runt två på natten...

    SvaraRadera
  8. Du får nog fråga Suss om när mitt lopp går... Vet inte mer än vad hon skrivit här...
    Jag har ju en tiondel så långt till jobbet som du, vilket innebär att jag nog får skarva på lite om jag vill överleva 50 km. Jag har stor respekt för så långa löpsträckor. Galet. Hörde du det Suss, du är galen! ;)

    SvaraRadera
  9. Foxy, ungefär lika galen som dig som förmodligen kommer ta dig igenom den sträckan vare sig du har pass längre än 3,5 km i benen eller inte ;-)

    Öijer, vi är ett gäng på 20 personer som ska springa från Jönköping till Visingsö med målet att få en ultradistans på 50 km i benen.
    Du får gärna hänga med om du vill :-)

    SvaraRadera
  10. Synd jag inte bor i Jönköping, hade varit trevligt att hänga med på en liten löptur!

    Öijer, det tar bara 1.40 mellan Falun och Borlänge och alldeles lagom löparpendlingssträcka. Dock inte varje dag som dina, men ibland i alla fall. Häng på nån dag!

    SvaraRadera