onsdag 14 juli 2010

Rapport MTB SM Tempo

Mitt mål var att köra mig riktigt trött. Detta lyckades jag med till 100%.
Min puls i mål var 199 och medelpulsen 190 (94% av max) under 30 minuters tävlingstid. Jag var riktigt ynklig efter målgång. Föll ihop och det kändes knappt som jag fick luft, men efter någon minut började huvudet klarna och synen återvände.
Nu är jag bara helt nöjd med min insats och kan summera mitt bästa resultat någonsin i tempodisciplinen. Bästa tidigare var en 6:e plats i Härnösand 2005.



Stilstudie av mig fotad av Magnus Danielsson (som i morgon ska ta medalj i H30). Här är jag påväg uppför sista lilla backen och har bara ca 300 m till mål. Om man hade tagit bilden med en mjölksyrakamera hade mina ben varit illröda.

1 kommentar:

  1. Bra kört nu återstår det bara att att medalj på XC loppet på lördag, håller tummarna....
    Lycka till! /Peter E

    SvaraRadera