fredag 16 juli 2010

SM stafett

Inte mycket att säga om dagens lopp från min sida. Jag körde igenom i lagom tempo. Gasade ett halvt varv för att komma ifatt Anders Haritz (som ändå slog mig snöpligt i spurten).
Andreas Ekman körde förstasträckan och kämpade bra i det ganska hårda startfältet. Ann Berglund tog över stafettpinnen på andra sträckan och även hon gjorde vad hon kunde för att hänga med. Bra insats av mina lagkamrater! Vi hamnade på 7-8:e plats typ...

Men i morgon är det dags för det stora allvaret. Cross country-disciplinen. 2 h slakt. Mitt mål? Köra mig galet trött. Starten går 14:30. 6 eller 7 varv ska köras på 7 kilometers banan.

Jag tippar Magnus Darvell som segrare. Emil Lindgren har varit magsjuk och kommer nog få svårt att erövra guldet, så en andraplats för honom. Sedan blir det knepigare att tippa. Men jag säger min lagkamrat Matthias Wengelin, han har sett snabb ut på de sista loppen.

1 kommentar:

  1. Tycker du ska ha en mer vinnarskalle o tänka att det är duuuu som ska ta första platsen! LYCKA TILL imorgon :) Kram Sara

    SvaraRadera