tisdag 20 juli 2010

Håller mig i form

Som tidigare sagts, jag kommer inte kunna sluta träna helt och hållet. Bästa sättet att behålla sin form om man inte vill träna så mycket är att köra korta hårda pass, då kan man på bästa sätt och med minsta möjliga ansträngning i stort sett ligga kvar på sin kapacitet. Självklart fungerar det inte i längden, men man tappar absolut inte så mycket även över en längre tidsperiod.
Tvärtemot detta resonemang så har jag tränat hyfsat lugnt idag.
Körde med farsan lite mountainbike på kända grusvägar i Västerviksområdet. Tog bara i en aning i någon enstaka backe.

I morgon åker jag tilbaka till Jönköping och sen på torsdag ner till Tyskland för att hämta hem lite saker som jag lämnade där innan sommaren.

2 kommentarer:

  1. mycket fin ny huvudbild! jag gillar att dart - kanske den mesta icke-sporten näst boule - får symbolisera motionärslivet :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, kanske därför jag förlorade typ alla omgångar vi spelade. Har ju inte riktigt kommit in i motionärslivet än. :p

    SvaraRadera