torsdag 8 juli 2010

Mot SM

Inte geografiskt men formmässigt. Tyckte nog att benen svarade lite som de ska idag på passet. Lite fartkänsla på en bana jag har gjort som innehåller en lång seg stigning och snabb utförskörning i skogen. Inte så lång, tar ca 7 min att köra, men just nu ska maxhastigheten höjas! Det kommer att gå snabbt på SM, banan innehåller inga längre backar har jag hört, därmed åker folk desto fortare.

Såg på Henrik Öijers blogg att Gustav Larsson ska köra Mörksuggejakten. Gustav är ju från början mtb-cyklist men har sadlat om till landsväg och i den disciplinen bland annat tagit OS- och VM-silver i tempo. Blir svettigt att hålla hans bakhjul på grusvägarna...

I morgon lite lugnare träning och sen i helgen ska jag smaska till med lite distansträning då mitt formtoppningsprogram säger så. Och det har aldrig fel. Siffror ljuger aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar