torsdag 10 juni 2010

Vätternrundan närmar sig

I hela Jönköping råder nån sorts Vätternruntfeber. Detta år har jag märkt det mer än vanligt, vilket i och för sig kan bero på att jag tidigare år inte varit i Sverige så här tidigt på säsongen.

Även jag är inblandad i Vätternrundan faktiskt. Inte som cyklist, men som mekaniker i depån vid Vättersnäs. Ska skruva cykel hela natten åt de stackare som råkade ut för haveri.

En överdrivet olagom Vätternrundancykel kanske kan vara en Cervélo? Dock är den perfekt om man söker top-of-the-line. Just denna tillhör Stefan "Izor" Carlsson.

Jag själv har också tränat idag faktiskt. Blev en runda på landsvägshojen uppåt Lekeryd och Hakarp. Blev omkörd av en lastbil uppför Ådalsvägen som jag gav mig f-n på att hänga på. Lyckades faktiskt med det men fick ge mig (attans) när den kom ut på 90-vägen mot Lekeryd. Då var min puls i taket och benen ville typ vända och cykla hem igen.

Ikväll blir det nog inte någon överdriven aktivitet. Titta på Friidrottsgalan Diamond Legue från Rom kunde kanske vara något?

2 kommentarer: