söndag 20 juni 2010

30 h nonstop

Från kl 7 på fredagmorgonen till ca 12:30 på lördagen var jag vaken i ett sträck. Jobbade på Vätternrundans depå i Vättersnäs. Kaffe var drycken som höll mig vid liv, men ibland ville man bara lägga sig ner i framstupa sidoläge och somna. Nu var det visserligen inte synd om mig. Jag fick åtminstone vara inomhus och slapp därmed den iskalla vinden och regnskurarna som drabbade alla cyklisterna.

Vi hade hand om reparationer och försäljning av kläder till deltagarna. Vi hade att göra precis hela natten, ibland tokigt mycket, och ibland lite mindre tokigt mycket. Men vårt arbetslag fungerade fint och disciplinen var nästan tyskinspirerad.

Nu på söndagmorgonen börjar jag känna att kroppen är hyfsat återställd och jag gör mig redo för lite lugn cykling i sooooolskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar