onsdag 2 juni 2010

Helikopterkrasch

Idag har jag och Matthias varit på en crossbana för att göra en väldigt speciell photo session. Teamchefen hade låtit dekorera en helikopter med Firebike-klistermärken och sedan skulle vi posera eller cykla förbi den medan den svävade en bit från marken.

Det var lite nervöst att glida förbi så nära en flygande helikopter. Men piloten lovade att inte skada oss då han inte ville ha cykeldelar i rotorn.

Vi fick även ta lite lugnare bilder då helikoptern stod säkert på marken.

Nånstans på vägen ballade det hela ur lite. Nån kom på den briljanta idén att vi skulle hoppa på platåhoppet ni ser på bilden, samtidigt som helikoptern hovrade i bakgrunden. En bakgrund som bara var ca 10 m bort. Detta resulterade i att när vi båda hoppade blåste min cykel undan av vinden från rotorbladen och jag landade platt på höften och armbågen. Så hittills i år har jag undvikit olyckor på alla tävlingar och träningar, men båda våra fotograferingar har innehållit magsjuka eller vurpor...

I morgon beger vi oss till Sverige igen. Lite ändrade planer eftersom båda behöver ett mindre break i cyklingen. Jag måste hitta tillbaka så jag känner att det är kul att cykla igen. Men det gör jag säkerligen väl i Jönköping bland mina grymma vänner!

7 kommentarer:

  1. Den siste actionhjälten! Hoppas du inte slog dig alltför illa, verkar vara lite rockstarvarning på livet i tysklandet :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem och ska göra allt jag kan för att det ska bli roligt för dig att cykla sjukt fort igen.

    SvaraRadera
  3. Hoppsan så det kan gå. Välkommen hem till svea rike för lite sommar-motiviation!

    SvaraRadera
  4. Tack tack alla :)
    Anonym: Västervik blir det absolut, men jag vet inte riktigt när än.

    SvaraRadera
  5. gött ;) då ses vi när du inte riktigt vet när!
    kan ju höra av dig när du vet ;)

    SvaraRadera
  6. Anonym: Absolut kan jag höra av mig... Men blir liiiite svårt när du är just anonym :p

    SvaraRadera