måndag 28 juni 2010

Svajigt

Dagen började kanoners med soligt och varmt redan vid 7 på morgonen. Hojade in till jobbet med Micke och startade igång dagen på Team Sportia. Otroligt mycket att göra där nu när cykelsäsongen verkligen är igång.

Jobbade fram till 18 då jag tog mig hemåt. Humöret var verkligen på topp hela vägen hem och höll sig så tills jag upptäckte min bil... Den stod och hällde ur sig all bensin rakt ner på marken. Skitbil.
Orkade inte ta tag i det utan åkte och tränade landsväg med Micke och Magnus istället. Körde en varvbana uppe runt A6. Ena varvet hade vi 41,5 km/h i snitt på och då är det mycket kurvor och rondeller att kasta sig in i. Hysterisk rolig träning som gjorde mig på bra humör igen.

Väl hemma ringde jag räddningstjänsten så att de kunde sanera under min bil lite...

Och nu borde jag gått och lagt mig för länge sen då jag ska upp 7 i morgon för ytterligare en dag på Team Sportia.

Förövrigt kan jag säga att jag försökte slanga bensin från bilen ner i en reservdunk. Det kommer jag aaaaaaaldrig försöka mig på igen. Fick helt enkelt en bensin-kallsup. Inte helt angenämt. Sitter och rapar bensinångor nu. Möjligen det äckligaste jag varit med om. Så bäst att inte tända några levande ljus ikväll.

3 kommentarer:

  1. Kul att du jobbar i Jönköpings vassaste sportaffär. Jag ställer frågan idag också, hur går det med MTB banan på Öxnehaga. Går det att köra på den, är den upp märkt, vad är starten?. mv. CLT

    SvaraRadera
  2. Mystiske CLT :p Ledsen att jag inte hann svara igår, om man jobbar i Jönköpings vassaste sportaffär måste man ligga på topp hela dagen, så var lite dåsig på kvällen, till råga på allt ville ju min bil inte vara med längre...

    Banan på Öxnehaga ska vara klar, typ. Nu har den väl tyvärr växt igen lite med gräs och sånt. Vidare har de valt att köra skogsmaskiner på ett parti och därmed krossat våra pilar. Under veckan tänkte jag iaf göra en karta över banan och lägga upp på bloggen!

    SvaraRadera
  3. Jag tackar Mv. CLT

    SvaraRadera