söndag 7 november 2010

Lättroad

Krävdes inte mycket för att roa mig idag. En cykel, lite stigar och ett überglatt gäng. Tillsätt bara solsken och sprättben så är dagen gjord.

Ett ganska stort gäng cyklister begav sig vid 10 i morse ut mot Hovslätt, Norrahammar, Taberg och Månsarp innan vi vände hem igen. Min pulsklocka stannade på 3 h 25 min och benen var då ganska kokta men huvudet var på topp!

Gänget samlat i en solig backe efter att ha tacklat en slipprig men ack så kul utförskörning. Min flong nya Scott visade sig vara helt underbar i terrängen. Ramen är så lätt så lätt, men ändå svarar den direkt på kommando och spurtar iväg uppför alla tänkbara backar.

Peter Gustavsson från Värnamo CK gästspelade hos Jönköpings cykelmaffia idag och visar här tekniken nedför branta och leriga backar.


Johan Håmås, kaffemogul, men även begeistrad titancykelåkare som stolt visar upp sin måttbeställda fullblods titanhoj.

Resten av dagen har gått i ett huj. Upp till IKHP där det var avslutning för cykelsektionen. Jag höll i en liten vinterträningsföreläsning så ungarna vet hur de enklast ska bli snabbast.

I morgon börjar jag jobba 8 och eftersom jag på något sätt lyckats ha min cykel på jobbet måste jag köra en jobb-löpar-pendling i svinottan. Men sömn är överskattat i alla fall har jag hört.

3 kommentarer:

  1. glömde det på ikhp vad det något man skulle veta eller?

    SvaraRadera
  2. Den var bra, din lilla föreläsning, tack för den!
    Hälsningar Bims

    SvaraRadera
  3. Hannes: Allt! ;)
    Bims: Tack tack :)

    SvaraRadera