måndag 22 november 2010

Föräldrarna vet bäst

Jag erkänner att jag nog inte vet allt. Än. Men ens föräldrar verkar veta allt i alla fall.
De sa till mig att inte träna alltför hårt och lyssna på kroppen när jag var cyklist. Tveksamt att jag gjorde det. Fick ju typ lägga av bland annat för en överträning.
Häromsistens sa farsan till mig att byta till vinterdäck på bilen så att jag inte står där när snön faller. Har Anders bytt till vinterdäck? Ligger snön vit på marken? Skit.

Men jag blir nog vuxen nån gång jag med, då ska jag fan byta till vinterdäcken i tid.


Från Öster Cykel Crossen. Ja, det var kallt. Första varven hade jag ingen känsel i fingrarna, så fick växla med hela handen. Det ordnade dock upp sig tills bromsarna valde att lägga av. Men jag klagar inte, mitt val, och det var kul! Foto: Magnus Danielsson.

Gäller att se så oberörd ut som möjligt innan start, då har man redan skaffat sig ett mentalt övertag. Dock övergick det till ett fysiskt undertag efter startskottet gått. Foto: Eskil Laago

3 kommentarer:

  1. Kan man inte va snabbast få man va snyggast. + för rosa hjälm.

    //Eskil

    SvaraRadera
  2. Ger mig fasen på att du inte fått på dig långkalsonger heller!
    Pappa

    SvaraRadera
  3. Eskil: Jag panikköpte den hjälmen på morgonen innan tävlingen då jag vägrade åka i en vit/röd-hjälm, den hade verkligen inte passat, och då hade jag ju inte ens varit snyggast ;p

    Far: Haha! Nä, sant, men ska åka nu och testa! :p

    SvaraRadera