söndag 12 september 2010

Min gårdag

Hade från början inte tänkt/hunnit med att jobba, men det blev lite ändrade planer så upp på morgonen och iväg till jobbet. Alltid lika kul att möta mina arbetskamrater, ett glatt gäng!

Jobbade till ca halv tre och spurtade sen hem för att snabbt som tusan slänga i mig lite mat som min bror och hans flickvän lagat. Tackelitack och jättegott var det också! Någon matro blev det inte för första start på Husqvarna Mountain var halv fyra och eftersom att jag skulle vara speaker blev det att kasta sig in i bilen medans jag tuggade maten typ.

Sedan gick det i ett uppe vid tävlingsplatsen, att vara kommentator är miiinst lika stressigt som att tävla själv. Man måste ha koll på varvningar, målgångar, cyklister, prisutdelningar, påannonseringar, starttider m.m. Men kul var det i alla fall!

Efter detta direkt hem och avsluta en grym dag med ett grymt gäng i en trång lägenhet.

Foxy och Fet-Foxy. Jag och min bror alltså. Han har sagt att han ska köra Vista Mountain på tandemcykel med Tobias på Team Sportia. Det kan nog bli en syn det.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du gjorde ett bra jobb som speaker, särskilt när du upptäckte att det var lite felsnitslat vid varvningen!

    SvaraRadera
  2. Tack tack, alltid kul när det man gör uppskattas :)

    SvaraRadera
  3. Instämmer helt och fullt med föregående talare. Bra med en speaker som har koll.

    SvaraRadera