lördag 18 september 2010

2 lopp

Lopp 1 var Hallbyjoggen där jag ganska spontant bestämt mig för att delta. 2 varv på en 5 km slinga skulle avverkas.
Benen kändes väldigt pigga på uppvärmningen men jag var orolig för min form. Förkylning och nada träning på en dryg vecka gjorde att målet för dagen var att utnyttja min vilja och envishet till max.
Starten gick och vi slirade iväg på det minst sagt våta och hala underlaget. Några backar skulle besegras under varvet varav den ena var en riktig elaking. Brant, hal och lång. Kändes som man parkerade i den backen.

Gick bra första varvet men sedan kändes min brist på träning av. Jag fick slita som ett djur. Kunde inte hålla min 4:e plats som jag låg på utan fick släppa om mig en löpare. Dock så totalvägrade jag att släppa hans rygg. Det gjorde fruktansvärt ont men jag visste att om jag bara kunde hålla honom de sista 2 km så skulle jag ta honom i spurten.

Flera gånger trodde jag min kropp skulle ge upp, men på något jäkla vis var jag med in på spurtrakan. Jag ökade från att springa på max till att springa ännu fortare. Då fick han äntligen vika ner sig. Tyvärr missade jag mållinjen så jag la av lite för tidigt och om man kollar resultatlistan står han som 4:a. Men skitsamma.

Jag har mått lite sådär halvdåligt hela dagen efter min urladdning idag. Tiden då? Jo, 34:47 på ca 9,5 km terränglöpning på vattensjukt underlag. Det är jag tokigt nöjd med med tanke på mitt sega andravarv.

Dagens andra lopp var ett bröllop (Bröl-lopp, haha, humor). Anna och Johan, båda numera Håmås, så båda "ja" idag i Järstorps Kyrka. Jag önskar er all lycka med ert framtida liv! Ska såklart lägga upp en bild så fort jag får någon, glömde ju min egna kamera...

1 kommentar: