onsdag 13 oktober 2010

Utbildning

Nu kan jag allt om längd- och alpinskidor. Jag kan allt om längd- och alpinpjäxor. Jag kan allt om stavar, dock bara till längdskidor, av någon anledning blev det ingen info om alpinstavar. Men de som är krokiga ska man bara ha om man kör fort och är byggd som Anja Pärson, annars raka. Så måste det vara.

Jag har även fått en inblick i det senaste inom alpinskidåkningen; rockers. En ny sorts skida som enligt vissa kommer att revolutionerna standarden. Andra säger att det bara är en fluga. Personligen tror jag nog det kommer att slå, dock inte riktigt lika mycket som carvingskidan.

Hur vet jag då allt detta? Jo, jag har varit på utbildning hela dagen och dessutom fått en specialdesignad mössa av Kask, Kaj och Sverre. Endast för deltagare i utbildingen, så det finns bara ca 150 st mössor i hela världen.

Motivet är såklart skidinspirerat och föreställer en skidåkare som springer efter en kabinlift.

2 kommentarer:

  1. Kaj de är en fin garabb de!

    SvaraRadera
  2. Fint värre. Fixar du mina slalomskidor lagom till säsongen börjar då? :)

    SvaraRadera