söndag 10 oktober 2010

Sladdarsöndag

Egentligen var jag för sjuk för att cykla idag. Men Micke och Magnus lovade lugn och fin skogscykling så jag vek mig och konstaterade att min träningskaraktär är starkare än min vanliga. Dock blev det inte alls så lugnt. När vi väl kommit in på stigarna, glömt att vi var 28, 29 respektive 34 år så gasade vi på en del och hade kungligt kul.
Höstcykling är så ini hela Hälsingland fint! Mer höstfärger åt folket!
Vi cyklade ut mot Hovslätt där vi letade rätt på en del nya stigar. Passerade Hassafallen i hög hastighet där ett gäng mullebarn gapade stort åt vara hjulkonster. Vidare mot Varkullen, fast vi pallade inte att cykla upp, utan vi tog istället en slingrig höghastighetsstig ner mot samhället. Upp igen och hittade en annan nerfart där jag fick plocka fram lite världscups-skills för att klara en trappa ner mot vägen.

Sen hem via hembygdsgården i Hovslätt och över Bårarp. Damn så fint att få sprätta lite bland löven!

Utsikt från Rosenlundsbankarna en lite molnig höstdag. Som gjort för tvåhjulsåkning.

1 kommentar: