lördag 16 oktober 2010

Tränings- och shoppardag

Åkte vid åttatiden i morse från ett isigt Jönköping till ett soligt Västervik. När jag kom fram stekte mor lite blodpudding åt mig och sedan var det dags för cykeltur med farsgubben.

Grusvägarna och skogen omkring badade i sol och höstens alla färger. Cyklingen var en ren njutning.
Efter en skarp kurva höll vi på att köra över en hel skock höns. De personifierade begreppet frigående.
Tuppen ville helst inte vara med på någon bild alls men då vi hotat lite med att kasta ägg på honom så ställde han motvilligt upp.
Jag hade även köpt rullskidor till farsan som han direkt efter cyklingen testade. Något vingligt men han såg i alla fall ruskigt snabb ut, vilket vi ju vet är huvudsaken.
Efter allt detta motionerande åkte jag med mor till stan för att köpa en skjorta. Det visade sig vara det enda jag inte hittade. Kom hem med 3 t-shirts, 2 tröjor, 1 skärp och 1 par kallingar. Men inte en skjorta så långt ögat nådde.
Ikväll ska min bror och hans tjej laga mat åt hela familjen. Bland annat utlovas hasselbackspotatis. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar