onsdag 5 december 2012

Testvinnaren och annat ljug

Testdagarna är över och många mycket fina skidor har provats. Skulle jag få välja en av alla dessa hade det blivit en Salomon BBR 8.9. Sjukt fin skida som passar till i stort sett all skidåkning. Surfkänsla och njutning på hög nivå!
 
 
BBR 8,9. Köp den och var nöjd med livet.

 
Kom hem idag från Kläppen. Som förövrigt bjudit på ca -25 grader, vilket gjorde att man nästan tyckte det var shortsväder här nere i söder. Eftersom det enligt lagom mytomanaktiga källor var åkbart vid IKHP-stugan fick det bli en sväng dit med skate-skidorna. Det var åkbart. Men. Det låg ungefär 2 dm nysnö uppe på spåren, så det blev aaaaningen tungåkt. Men ack så kul! Underbart med skidpremiär! Pumpen fick jobba ordentligt och mina klena, smala armar undrade vad farao jag höll på med egentligen. Men jag sa till dom att hålla käften och fick därmed ihop en timme med snöpulsåkning.

 
Jag kör inte för det alpina skidlandslaget. Men jag äter kexchoklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar