onsdag 19 december 2012

Depp till pepp

Körde ett mycket hårt spinpass idag med Thomas Bråhn och Victor Johansson i Team Öster Cykel. Självklart är det all in som gäller på alla mina pass. Dock var jag väldigt seg och höll på att deppa ihop när benen inte ville lyda mig under några konditionsintervaller. Efter passet funderade jag lite på varför jag var så dålig trots ändå ganska lugn vecka. Kom lyckligtvis fram till lösningen ganska fort. Jag har satsat mycket på styrka under hösten för att återbygga den efter olyckan och uppehållet. Styrka tar lång tid att bygga upp och därför detta upplägg. Självklart blir då konditionen lidande och mitt hjärta klarar inte att syresätta mina muskler just nu när de går nära max.
Resan till Spanien var även den ganska inriktad på styrka och distans (distansen blir även ännu mera styrkebetonad där nere bland alla berg).
Summan av kardemumman är att jag är precis där jag ska vara i min träning. Jag har byggt upp min styrka och kan nu lite mera gå över mot kondition. Fan vad bra jag är.

1 kommentar:

  1. Kardemumman passar ju bra så här i juletid:-) Välkommen hem! Kram mor

    SvaraRadera