torsdag 22 november 2012

Bland bergen

Dagens strapatser gick från Fuengirola utmed ett berg som jag tyvärr inte kan namnet på. Ner i Ojen, som ligger lite norr om Marbella, och sen hem på den så kallade sydamerikavägen. Väldigt fin runda med omväxlande terräng och natur, lägg därtill Ojen som är en vit by insprängd nere i en dal och mellan en massa jobbiga berg.

Ojen.
 
Stefan mosade på som vanligt och Emil och jag hamnade lite efter på vägarna. När vi hade ca 1,5 h kvar fick jag släppa även Emil som hittade extra krafter någonstans. Mina ben vägrade svara på mina maningar att öka tempot för satan, de ville hellre begå kollektivt självmord i den närliggande branta, men ack så vackra, dalen. På grund av detta blev det 4 h 40 min idag istället för 5 h. Jag orkade helt enkelt inte utan väntade in de andra i strandbaren med en kall cerveza (grande) i handen.

I morgon är det sista dagen här och det firar vi med King Of The Mountain-tävling igen, ett gäng distans-timmar samt ett besök på en belgisk bar som säger sig ha över 200 sorters öl. Om vi delar upp det på 3 pers behöver vi bara dricka 66 st var. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar