söndag 20 januari 2013

Sämst i Småland

Då har jag klarat av 30 km skidåkning i Landsbro där det var kallare än i helvetet med -12 grader och sån där fuktig luft som gör att kondom-dressen man har på sig vid sådan här aktivitet blir lika varm som en spetsduk. En tunn spetsduk. Efteråt hade självklart alla juniorer duschar slut på varmvattnet och bastun hade inte varit igång sedan Warzawapakten var aktuell. Ja just det, jag kom sist också.

Men nu till det positiva. Fan vad grym jag är! 9:e bäst i Småland på skidor! Hade överlägset bäst glid dessutom, min högflourvallning med grafit i botten gjorde att jag var snabbast i ALLA backar (utför).
Stapplade i mål när de nästan hade tagit ner avspärrningsbanden men en snäll funktionär gav mig varm saft som var bland det ljuvligaste jag druckit.
Nu är jag sådär skönt slaktad och inser att det jobbigaste ikväll blir att bestämma mig för vilken filt som jag ska vira in mig i medans jag vräcker mig i soffan.

 
Så här tomt var det när jag gick i mål. Dock fanns det varm saft åt mig som funktionären i blå jacka generöst försåg mig med.
 
Jag lägger upp en resultatlista senare ikväll så ni verkligen kan få svart på vitt att jag är 9:e bästa skidåkaren i Småland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar