söndag 5 december 2010

Siffror ljuger aldrig

Och enligt de senaste Sifo-mätningarna så läser ni fortfarande min blogg, trots att jag är sämst på att uppdatera. Which means att jag ska skärpa mig.

Igår var det julbord med Team Sportia-gänget på Visingsö. En galet kul tillställning där alla bjöd på sig själva genom att bland annat sjunga en jädra massa karaoke.
Det hela började med att jag och Micke knappt ens kom från Jönköping till Gränna. Jag fick ringa Ekman som var dagens hjälte och slängde sig i bilen och skjutsade oss till färjan. All heder åt dig Ekman!

Träffade även ett gäng som sprungit från Jönköping till Visingsö. De hade gjort sig lite mer förtjänta av julbordet än vi som åkt fyrhjulsfordon. Dock var de inte så trötta att de bangade lite dans efter avslutat svullande av julbordets läckerheter.

Idag har det äntligen tagits tag i mitt liv så mycket att sommardäcken på bilen bytts till vintrigare varianter. Därmed kunde jag åka och spela badminton, fika hos Mange och handla mat.

I övrigt är det 2:a advent idag. Glaset till vänster vann jag på en tävling i Tyskland. Självklart var det till brädden fyllt med öl.

Kassler och soltorkade tomater i en paprika- och chilisås. Min matlåda framöver i veckan.

Om jag hade gått och lagt mig i tid hade jag varit piggare i morgon. Men nu blev det inte så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar